Noorte Kotkaste laskevõistlus Jõgevamaal

04.11-06.11 toimus Jõgevamaal, Kirna väljaõppekeskuses laskevõistlus, mis oli mõeldud Noortele Kotkastele. Noored pidid oskama erinevaid ülesandeid täita nii hästi kui võimalik. Kõik ülesanded olid väga huvitavad.

Kõigepealt küsisin poistelt, et kuidas nad üldse laskespordini jõudsid.

Miks just laskesport ja kuidas sa selleni jõudsid?


Georg-Henry - Laskmise ma valisin, sest minu isa on käinud laskmas ja see tundus väga lahe olevat. Mõtlesin, et lasen igasuguseid suuremaid relvi, mida kasutatakse kuskil lahingutes ja mitte sportrelvi või õhupüsse. Aga kui ma jõudsin laskma siis leidsin, et mulle meeldib see vägagi. Seal on ka väga vahvaid ja toredaid inimesi.

Mihkel - Ühel hetkel tekkis huvi laskmise vastu. Ema tuttav oli tiiru hea laskur ja temaga läksin esimest korda tiiru. Sellest ajast saadik olengi laskmas käinud.

Siim - Ütleme nii, et ma olen kergelt selline militarist. See kuidas minust sai laskesportlane on oma olemuselt väga lihtne. Teatati, et neljapäeviti saab tiirus õhupüssi lasta, mõtlesin, et miks mitte proovida. Jõudsin tiiru ja kohe näidati mind ühele Nõmme püstol laskurile ja öeldi, et näe vaata siin üks noor ei tea mida teha oma eluga. Ta on suure entusiasmiga ja parajas vanuses ning temast saab püstol laskuri välja koolitada. Olin algul kergelt skeptiline selle koha pealt, sest leidsin, et püstol pole see õige, vaid ikka pikk püss on õige. Ja kui mulle siis veel õhupüstol kätte anti, oli eriti pahasti. Õhupüstol oli minu jaoks väga ebameeldiv asi. Mõtlesin veel, et ei soovi üldse sinna tagasi minna. Tegelikult ikka ilmusin järgmine kord kohale, sest olin juba ilusti lubanud. Ja kui siis Margolin kätte anti ning see pauku tegi, oli ikka vägev küll. Ühesõnaga poolkogematta sai minust laskesportlane.

Nüüd täpsemalt võistlustest.


Kuidas läks võistlustel?


Georg-Henry - Ütleme nii, et ei läinud halvasti. Kohta kahjuks ei tea, aga enda tunnete järgi läks hästi. Muidu oli see võistlus rohkem kogemuste põhine.

Mihkel - Mina ütleks, et natuke pahasti. Paar ülesannet olid täiesti masendavad. Üheks neist oli näiteks airsofti ülesanne. Üks ülesanne, mis pahasti läks oli see, kus meiel anti kätte õhupüssid ja pidime läbima kaeviku ja seejärel märklaudu laskma. Kogematta lükkasin liiga vähe kaitseriivi maha ja relval tekkis tõrge ning sellepärast ei saanud edasi võistelda.

Siim - Tegelikult me ei tea kuidas võistlus läks, sest võistluste korraldajad elasid põhimõtte järgi, et pole kaotajaid, vaid on võitjad, kes võitsid rohkem. Avalikustati ainult esimesed 3 kohta, aga ülejäänud positsioonid pole teada. Enda arvutuste kohaselt ei tohiks me viimased olla, vaid kuskil seal keskel ilmselt. Halvasti ei läinud mitte midagi niimoodi, et mina või keegi minu tiimist oleks selles süüdi olnud. Minu arust läks suurem osa võistlusest hästi, aga mitmes kohas olid sellised pisidetailid, mis keerasid terve ülesande metsa. Üks ülesanne läks hoopis nii, et ma jooksin juba ees ära, lasin oma lasud ära ja siis avastasin, et mu tiim pole veel laskma hakanudki. Tegin nii nagu pidi ja jooksin tagasi. Teised jõudsid alles kuskil minuti pärast.


Milline oli võistluste kõige meeldejäävam hetk?


Kõik poisid vastasid nagu ühest suust, öine laskmine Galilliga.  See oli kõigile poistele meeltmööda. Õues oli udune ning pime ja sihtmärke polnud väga näha. Lasid sisetunde järgi huupi. Taevasse lasti küll valgusrakette, kuid tänu udule need nähtavust paremaks ei teinud. Kõige magusam hetk Siimu jaoks oli pannkookide tegemine, tainaks oli hoopis muffinitainas.

Siim - Küsisin veel eraldi kavalusega võid kokkadelt, et pärast koos kambaga pannkoogid valmis küpsetada. Ütlen ausalt, et tegelikult maitses väga hästi.


Millised olid emotsioonid pärast võistlust?


Georg-Henry - Peamine mõte mis peas käis oli, "Tahaks seda võistlust korrata!" Tunded oli tegelikult väga head kuna ma polnud varem midagi taolist ennist teinud.

Mihkel - Natuke masendunud, et kohta kätte ei tulnud. Aga kogemused olid head ja üleüldiselt olen päris rahul tegelikult.

Siim – Positiivsed emotsioonid. Asjad, mis veidi pahasti läksid olid tingitud kõrvalisest mõjust. Asjad mis oleks pidanud minema hästi, need üldiselt ka läksid hästi. Ei näe põhjust, et millegi üle suurelt kurta. Ei saa olla õnnetu, et sa ei võitnud esikohta, sest kellegil läks paremini. Ja kui kellegil läks paremini, ei tähenda see seda, et minul läks halvasti.


Kas oled ka varem laskevõistlustel osalenud?


Georg-Henry - Laskevõistlustel olen varem käinud mitmeid kordi, aga mitte seesugustel. Tavaliselt on olnud ainult õhupüss ja sportpüss, aga pole olnud segamini erinevate ülesannetega.

Mihkel - Laskevõistlustel nüüd koos sellega olen käinud 2 korda.

Siim – Samuti koos viimase võistlusega olen võistelnud kahel võistlusel.

Kõikidel poistel oli selline laskevõistlus kombineeritud ka muude ülesannetega esmakordne.

Võistlejad


Öine laskmine

Kurikuulsad õhtused pannkoogid

Pildid on tehtud minu rühmavanema Rainar Saare poolt.



Kommentaarid